Σελίδες

Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου 2015

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - "ΦΟΡΜΟΛΗ"


Στα τέλη του 2014 κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του αξεπέραστου Κωστάκη Ανάν με τον τίτλο "Φορμόλη". Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε σαν blog είναι να στηρίζουμε τέτοια άτομα και να προωθούμε το αντιεμπορικό βιβλίο.

Το ύφος του βιβλίου κινείται στα γνωστά ποιοτικά στάνταρ του Ανάν. Έξυπνο χιούμορ συνδυασμένο με βαρβάτες δόσεις αυτοσαρκασμού (γιατί χιούμορ χωρίς αυτοσαρκασμό ΔΕΝ γίνεται), ιστορίες που ταξιδεύουν με τρομερή ευκολία ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον, ρεαλιστική περιγραφή της σημερινής κωμικής ελλάδας και άλλα τέτοια. Όλα αυτά, με αφορμή ένα ταξίδι μέσα σε μία νεκροφόρα απο τα διόδια στο Καπανδρίτι μέχρι την Ήπειρο για μία κηδεία.   

Το νέο μυθιστόρημα του Ανάν πηγαίνει αρκετά καλά απο άποψη πωλήσεων. Λογικό, αφού εδώ και χρόνια ο συγκεκριμένος συγγραφέας έχει δημιουργήσει το δικό του αναγνωστικό κοινό, που όταν διαβάσει ένα βιβλίο, δεν μπορεί παρά να ψάξει μανιωδώς και τα υπόλοιπα. Βέβαια, παρά το υπολογίσιμο κοινό του και τη γνωστή underground στάση του συγγραφέα, το αληθινό πρόβλημα του Ανάν είναι ότι γράφει βιβλία στα ελληνικά και ότι μένει στην ελληνική επικράτεια.

Στη χώρα που θεωρείται μοντέρνος πολιτικός ο Άδωνης (;;;!!!), εκεί που έχει άποψη ο κάθε χριστιανοταλιμπάν τραγόπαπας για την πολιτική, στο μέρος που πίσω απο την ταμπέλα του διανοούμενου βρίσκεις αποκλειστικά κρατικοδίαιτες μαριονέτες, είναι δύσκολο να διεκδικήσεις αυτό που σου αξίζει. Χωρίς γλύψιμο σε πολιτικούς, εκδότες, και λαμόγια και με γράψιμο που τολμάει να θίγει την απίστευτη μαλακία του έλληνα δεν έχεις καμία ελπίδα. Απόδειξη; Μετά τη χρεοκοπία της χώρας, η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων της χώρας, επιμένει να εμπιστεύεται τα ίδια άτομα. Μπράβο της.

Για το τέλος σας παρουσιάζουμε την ιστορία απο το οπισθόφυλλο του βιβλίου. Καλή ανάγνωση:

"Μπαίνεις σε δημόσια υπηρεσία και ζητάς ευγενικά να τα κάνεις όλα πουτάνα. Η κοπέλα στις πληροφορίες σε στέλνει στο γραφείο 314 στον τρίτο όροφο, όπου γριά υπάλληλος μιλάει στο τηλέφωνο. Επιχειρείς να τη διακόψεις, αποτυγχάνεις, δέκα λεπτά αργότερα κλείνει το τηλέφωνο και σε ρωτάει τσαντισμένη αν πέρασες πρώτα από το πρωτόκολλο, εσύ λες όχι με απολογητικό ύφος, γριά σε στέλνει πρωτόκολλο, μετά γραφείο 5, μετά ταμείο και στο τέλος πάλι εδώ. Πας πρωτόκολλο, θλιμμένη υπάλληλος γράφει αριθμό σε χαρτάκι και σου το δίνει χωρίς να σε κοιτάξει ποτέ. 

Πηγαίνεις γραφείο 5, παίρνεις χαρτάκι προτεραιότητας, περιμένεις 45 λεπτά, έρχεται η σειρά σου, άντρας υπάλληλος με βρωμερή μασχάλη σε ρωτάει ποιος σε έστειλε εδώ, δεν θυμάσαι, υπάλληλος βρίζει αόριστα, αλλά τέλος πάντων, σου κάνει τη χάρη να σε εξυπηρετήσει. Λες ευχαριστώ χωρίς να υπάρχει λόγος, κατεβαίνεις στο ταμείο, τεράστια ουρά, ρωτάς τον τελευταίο "για να τα κάνετε όλα πουτάνα περιμένετε;", σου γνέφει κουρασμένα ναι, περνάνε ώρες, έρχεται μεσημέρι, το ταμείο κλείνει, οι πολίτες διαμαρτύρονται, οι υπάλληλοι λένε ότι δεν φταίνε εκείνοι, τα παράπονά σας στον υπουργό. Πολίτες φεύγουν βρίζοντας και θα ξαναέρθουν αύριο να στηθούν από τις 6 το πρωί στην ουρά, γιατί η προθεσμία για να τα κάνεις όλα πουτάνα λήγει μεθαύριο. Τέλος της ιστορίας.
 

Συμπέρασμα: Δεν είναι αυτός ο σωστός τρόπος για να τα κάνεις όλα πουτάνα".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου